maanantai 12. kesäkuuta 2017

#28 YHTEINEN TULEVAISUUS ?


Tänään ajattelin kirjoittaa minun ja Letan nykyisestä tilanteesta ja meidän tulevaisuudesta. Olen nyt noin viisi kuukautta ratsastanut Letalla. Kaikki ei oo aina menny putkeen, aina on huonoja päiviä mutta onneksi niitä hyviä päiviä löytyy kumminkin enemmän. En vaihtaisi tällä hetkellä Lettaa keneenkään, siitä on tullut mun paraskaveri.

Letta on peruskoulutettu hevonen, mutta siltä on kaikki vähän niinkuin "unohtunut" . L omaa siis kaikki perus asiat, lukuun otamatta laukkaa joka sille on vaikeaa.. (en tiedä mistä syystä ?) Mutta ei se tarkoita sitä, etteikö sillä pystyisi reenaamaa kunnolla. Tällä hetkellä me harjoitellaan laukan jatkumista ja sen ylläpitämistä, sekä hyppäämistä sen ohella.



Joo, kyllä mä nään mun tulevaisuuden Letan kanssa. Kyllä mä uskon että meistä tulee vielä jotain. Tarkoituksena tänä kesänä on nostattaa vielä enemmän Letan kuntoa ja kasvattaa sille lihaksia, tämä projekti on nyt oikein hyvällä mallilla. Mun ja Letan toisena tavoitteena on varmaan nyt saada laukka kunnolla pyörimään ja hioa enemmän kouluratsastusta. Saada L siihen kuntoon että, se jaksaa mennä yhden kunnon tunnin kepeästi. Ehkä harjoitella jokin koulurata sujuvasti ja mennä esittelemään sitä joskus (ehkä) jonnekkin ? Meidän unelmahan ois se että, saataisiin ja pystyttäisiin kisata ihan aktiivisesti koulu- sekä esteratsastuksessa. Se ei ole Letan tämän hetkisen kunnon ja osaamisen kannalta vielä mahdollista. Mutta sekin päivä vielä koittaa, uskokaa pois !

ihana ilme mulla <3

Onhan Letta väillä aikamoinen kakkapää. Ois ihan tylsää ratsastaa semmosella hevosella, joka ei osais pelleillä, joka ei sais mua nauramaan. Ponilta pitää löytyä pilkettä silmäkulmassa. Oon aika varma että oon löytäny sen mun ponin, just sen tyylisen joka täydentää mua. Itse oon rauhallinen ja täsmällinen toisin kuin L, on taas paljon vauhdikkaampi ja melko heikko hermoinen kaveri. Ollaan löydetty tosi hyvä yhteinen sävel Letan kanssa jota vahvistetaan koko ajan. Me saatetaan pystyä viel mihin vain parin vuoden päästä !


Mun kutsumukseni on kouluratsastus, semmonen pienten asioiden viilaus. Saatan oikeasti vääntää jotain tietyä pientä asiaa koko tunnin jotta saan sen onnistumaan. Letan kanssa harjoitellaan joka tunti eri asioita, joku tunti saattaa olla pohkeenväistö tunti, joku laukka tunti, taivutus, muoto... Pidän Letalle liikunta kalenteria, merkkaan sinne mitä teen ja milloin teen. Vähän niinkuin viikko kalenteri. Silloin tiedän kannattaako mun hypätä tänään jos L on hypännyt eilen, tai jos oon mennyt viikon koulua kannattaisko meidän hypätä ? Jos ette oo kokeillu niin kokeilkaa, suosittelen !

Esimerkki viikko :

maanantai : Koulu tunti, ravi ja käynti työskentelyä ymyröillä.

tiistai : Irto hypytys.

keskiviikko : Koulu tunti, väistöt.

Torstai : Lepo.

Perjantai : Ohjattu tunti : Koulu / Puomi, Laukka harjoituksia.

Lauantai : Maasto tai Lepo.

Sunnuntai : Esteet, lähestyminen.



Mitä tavoitteita teillä on ? Kertokaa minulle kommenteissa ;)
- Nanna

6 kommenttia:

  1. Hyvä postaus ja tsemppiä teille! Itse koitan varmaan saada tuon rallin punertavan makkaran aktiivisemmin liikkelle myös kouluratsastuksessa.:D Itse pidän myös tuota kalenteria ja se kannattaa!

    VastaaPoista
  2. Ei nyt liity postaukseen, mutta aivan ihana blogi sulla! Sait lukijan. :)

    anskukoo.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. On Letta kyllä ihana ja toivottavasti teillä on vielä upea tulevaisuus edessä! Tosi hyvä postaus ja kivan pohdiskelevaa tekstiä!

    VastaaPoista